Na cestách mimo obec musí již chodci za tmy či mlhy nosit reflexní prvky.
S reflexními prvky, které umí odrážet dopadající světlo reflektorů vozidla, je chodec pro řidiče viditelný až na 200 metrů. Naopak pokud má oblečení jen černé nebo modré barvy, je to jen 18 metrů. Za deště, mlhy, nebo sněžení se projeví nižší kvalita některých běžně prodávaných reflexních doplňků výrazně nižší účinností.
V některých zemích se povinným užíváním reflexních vest pro chodce zmenšil počet úmrtí. Reflexní prvky mohou za zhoršené viditelnosti snížit účast chodce na smrtelné nehodě až desetkrát. Kromě vesty je vhodným řešením například batoh nebo bunda s reflexními prvky.
Lepší je, když se světlá plocha hýbe. Proto by měly být reflexní prvky buď na končetinách, nebo upevněné tak, aby nebyly statické.
Nejohroženější jsou chodci v listopadu
K nejčastějším střetům automobilů s chodci dochází v podzimním a zimním období v důsledku snížené viditelnosti. Podle statistik je pro chodce nejrizikovějším měsícem listopad.
I když řidiči ujedou v noci jen pětinu z celkově najetých kilometrů, stane se téměř 50 procent všech těžkých dopravních nehod v noci nebo za šera.
Zdroj:https://auto.idnes.cz/reflexni-prvky-0ge-/automoto.aspx?c=A150331_160957_automoto_fdv